آبان ۲۴, ۱۳۹۷ سرزمین ما انتقادی و اجتماعی, موضوعات سایت ۰
مدتی است معلمان سراسر کشور در اعتراض به وضعیت نایاسامان فرهنگیان که از قبل وجود داشته و در شرایط اقتصادی و تورم فعلی جند برابر گردیده دست به اعتراض، اعتصاب، تحصن و اعتراض می زنند و اخیرا در بسیاری مدارس از رفتن به کلاس تا تحقق خواسته های بحق خود خودداری می کنند دولت باید هرچه سریعتر این وضعیت بحرانی را که لطمات جبران ناپذیری به نسل آینده وارد می کند با ارتقاء وضعیت فرهنگیان و ترمیم حقوق به نحو شایسته حل نماید پایه های پیشرفت و آینده کشور از مدارس نشات می گیرد و اگر معلم ناراضی باشد، هیچ طرح پیشرفتی برای آینده کشور موفق نخواهد بود.
تجمع و اعتراض حق مسلم معلمان است و در قانون اساسی حق تجمع و اعتراضات برای آحاد مردم در صورتی که مسلحانه و براندازی نباشد محترم شمرده شده و حق طبیعی معلمان با این همه معضلات است اگر قرار است برای ایجاد بحران با کسی برخورد گردد آن مدیران نالایق و مزدور و بی کفایتی است که این وضعیت را رقم زدند.
برخی خواسته های معلمان
با مطالعه نامه های سرگشاده و شنیدن درد دل معلمان محترم می توان فهمید که مهمترین خواسته های اصلی آنان این سه مورد است:
۱-ارتقای معیشت فرهنگیان و ترمیم حقوق
قدرت خرید معلمین نصف و حتی به یک سوم کاهش یافته و هزینه های زندگی سرسام آور شده یک معلم؛ نه کارانه ی ماهیانه دارد نه اضافه کار، نه حق مسکن دارد و نه حق ایاب و ذهاب، نه حق مأموریت دارد و نه حق شیفت، نه بن خرید کالا دارد و نه کمک های غیر نقدی ماهیانه، نه پاداش آخر سال دارد و نه مانند شرکت های دولتی پاداش بستن حساب ها، نه مانند کارکنان زحمتکش بانک ها، وام های چند ده میلیونی با درصدهای پایین و…معلم فقط یک پوشه دارد پر از تقدیر نامه های بی ارزش کاغذی مسؤولین، فرمانداران و… که در روز معلم اهدا می شود.
۲-اجرای عدالت ورفع تبعیض بین کارمندان دولت
اجرای نظام هماهنگ حقوق البته نه آن طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق، که حقوق معلمان را با خودشان هماهنگ کرد و همچنین بیشتر دستگاه های دولتی خودرا از آن مستثنی کردند، و آن هایی که نتوانستند، فیش های مخفی برای پرسنل خود صادر کردند و مگر بین یک فوق لیسانس یا دکترای تخصصی در آموزش و پرورش با همنام خود در وزارت علوم چه تفاوتی است چرا پاداش آخر خدمت یک بازنشسته ی فرهنگی باید یک دوم یا یک سوم دیگر کارکنان دولت باشد که آن هم به صورت قسطی طی چند سال به حساب آنان واریز شود که با احتساب تورم سال های اخیر ارزش آن به مرور زمان نصف شود اما پاداش دیگر کارکنان دولت به صورت یک جا به حساب آن ها واریز شود .
۳- دگرگونی شرایط نابسامان شغلی واحیای احترام از دست رفته معلمین و..
با توجه به رسالت و نقش موثر معلمان در رشد ابعاد وجودی دانشآموزان و تربیت نیروی انسانی و مسوولان آتی جامعه که زمینهساز و اساس رشد در دورههای بعدی محسوب میشود، اهمیت سلامت وبهداشت روانی معلمان مشخص است حضور معلمان سالم، بانشاط و کارآمد میتواند چهره و محتوای سازمان آموزشی را متحول کند و محیطی سالم برای فراگیران فراهم آورد. شرایط نامطلوب کاری اعم از فشارهای فیزیکی، تعداد زیاد دانشآموزان و سروصدای آنها ، نداشتن امکانات مدارس مشکلات رفتاری وسوءرفتار برخی دانشآموزان ونبود امنیت جانی معلمان (در مدارس حاشیه ای، اغلب دانش آموزان همراه خود چاقو حمل می کنند)،
مشکلات مالی معلمان و و استرس ناشی از انجام کار زیاد در زمانی فشرده و در مهلتی مقرر، فرسودگی شغلی ناشی از فشار هیجانی پی در پی و فرسودگی هیجانی که با افسردگی و احساس درماندگی همراه است که بعضی معلمین را گرفتار انواع سردردها، کاهش وزن و اختلال در خواب کرده به اشکال مختلف سلامت و بهداشت روانی معلمان را به مخاطره انداخته و منجر به ناخشنودی شغلی میشودو عدم آرامش روحی معلمان به پرورش نسل آینده کشور لطمه می زند. شما از معلمی که با این وضعیت اعصاب برانگیخته ای دارد و با مشاهده کمترین بی انضباطی دانش آموز کنترل خودش را از دست می دهد چه توقعی داری ؟ وقتی معلم میبیند دانش آموز چند سال گذشتهاش صاحب خانه و خودرو شده و او هنوز مستاجر مانده و سوار بر موتورسیکلت به مدرسه میآید رغبتی برای تلاش ندارد و دانش آموز نیز با دیدن این اوضاع آنچنان که باید و شاید به معلم و شغل معلمی با دید مثبت و احترام نمینگرد! کو آن احترام به معلم !چه عواملی باعث ازبین رفتن این احترام شده ؟معلمین هیچ چارهای ندارند جز اینکه ناراحتی و خشم خود را از اینکه نگرانیهای واقعی آنها نادیده گرفته میشود، ابراز کنند. معلم چه ابزاری برای پیشبرد برنامه هایش دارد؟
نوشته عقیل رجبی یکی از گروه شغلی ازیاد رفته ها شاید هم بر باد رفته ها منبع: خبرهای فرهنگیان ـ فرهنگیان نیوز ـ کانون صنفی معلمان
معلمان را دریابید/ بی اعتمادی در آموزش پرورش
با نگاهی گذرا به آموزش و پرورش دیگر کشورها متوجه میشویم که حقوق معلمان در بالاترین سطح پرداخت میشود ولی در کشور اسلامی ایران متاسفانه حقوق یک معلم با مدرک فوق لیسانس از حقوق یک کارمند بانک با مدرک دیپلم کمتر است.
دیگر کارمندان ادارت هم علاوه بر حقوق ماهیانه از تسهیلات و مزایا از قبیل وام مسکن، خودرو و وام قرض الحسنه برخوردارند ولی به علت آمار بالای معلمان در کشورمان، معلمان فقط ماهانه حقوق میگیرند و بس. اگر با حقوق ناچیز بخواهند پسانداز کرده و خانهای بخرند باید دهها سال منتظر باشند که با افزایش نرخ تورم احتمالا اصلا امکان پذیر نباشد.
معلمان وقتی این تبعیضها را میبینند و ناچارند برای امرار معاش به شغل دوم روی آورند، دیگر هیچ انگیزهای نخواهند داشت. همچنانکه امروز اگر یک تحقیق میدانی صورت گیرد قطعاً اکثر معلمان از شرایط شغلی به شدت ناراحت و نگران بوده و زمان حضور سر کلاس درس به فکر اقساط و وامها و مشکلات مالی خود و خانواده هستند. بقولی: معلمی که دغدغه خود و فرزندانش را دارد چگونه میتواند به فکر فرزندان دیگران سر کلاس درس باشد؟!
مسئولین ردههای بالا وزیران و نمایندگان مجلس و… روزی دانش آموز کلاس درس معلمان بودند ولی امروز معلمان را فراموش کرده و اقدامی عملی نمیکنند. اکثر صاحبنظران و بزرگان توجه به آموزش و پرورش را موجب پیشرفت و تحول در جامعه میدانند ولی متاسفانه در عمل چیزی مشاهده نمیشود. سرمایهگذاری در آموزش و پرورش، سرمایهگذاری برای آینده نظام اسلامی است. درست است آمار معلمان بالاست ولی گناه معلم و خانوادهاش چیست که روز به روز ناامیدتر و بیانگیزهتر میشود و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکند!
از مرکل صدر اعظم آلمان پرسیدند چرا حقوق پزشکان و مهندسان از معلمان کمتر است؟ جواب داد: «چطور انتظار دارید حقوقتان با کسانی که شما را تربیت کردهاند برابر باشد»! ولی در ایران اسلامی میگویند افزایش حقوق معلمان بار مالی دارد!
اگر اقدامی عملی نشود و همچنان مشکلات معیشتی معلمان ادامه داشته باشد هیچ انگیزهای برای معلم نمیماند و روز به روز اوضاع آموزش و پرورش و علم و دانش بدتر و بدتر شده و این فقدان انگیزه بر دانش آموزان اثرگذار است چنانکه در سالهای اخیر با افت تحصیلی، سطح سواد واقعی دانش آموزان به شدت پائین آمده است.
در مقطع متوسطه هستند دانشآموزانی که جدول ضرب و نوشتن نامه مختصر را یاد ندارند و … وقتی معلم میبیند دانش آموز چند سال گذشتهاش صاحب خانه و خودرو شده و او هنوز مستاجر مانده و سوار بر موتورسیکلت به مدرسه میآید رغبتی برای تلاش ندارد و دانش آموز نیز با دیدن این اوضاع آنچنان که باید و شاید به معلم و شغل معلمی با دید مثبت و احترام نمینگرد!
چرا علیرغم توصیه رهبر انقلاب و مسئولین بلند پایه بر توجه کافی به آموزش و پرورش اقدامی نمیشود و جالب آنجاست که تعداد ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس فعلی ار قشر معلم هستند! اگر آینده نظام اسلامی و تربیت نسل علمی و باانگیزه مهم و هدف است باید به داد معلم رسید که بدون دغدغه مال فقط به فکر دانش آموز باشد و بس تا تحولی در آموزش و پرورش صورت پذیرد. در غیر این صورت روز بروز شاهد افت سطح سواد واقعی بوده و با نبود انگیزه در معلمان رخوت و روزمرگی کنونی همچنان ادامه خواهد داشت.
علیرغم تلاشهای مسئولین آموزش و پرورش چندان که باید و شاید تحولی صورت نگرفته! چرا؟ چون اصل نبود انگیزه به واسطه مشکلات معیشتی معلمان فراموش شده است و به بهانه تعداد زیاد معلمان در طول سه دهه اولین مشکل معلمان مشکلات مالی و معیشتی بوده و خواهد بود که اساس و پایه آموزش و پرورش را نشانه رفته است! به داد معلمان برسید تا معلمان با انگیزه کافی و بدون دغدغه مالی به داد دانش آموزان بیانگیزه رسیده و تحولی واقعی در نظام آموزش و پرورش و به تبع آن در آینده نظام جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد.منبع فرا رو
تیر ۲۸, ۱۴۰۳ ۴
تیر ۰۱, ۱۴۰۳ ۴
خرداد ۱۹, ۱۴۰۳ ۲۴
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۹
تیر ۲۸, ۱۴۰۳ ۴
تیر ۰۱, ۱۴۰۳ ۴
خرداد ۱۹, ۱۴۰۳ ۲۴
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۹
ویژه تاریخ و فرهنگ ایران و سرزمین بختیاری، سرزمین آفتاب، سرزمین آزاد، سرزمین آریایی، سرزمین کوهساران بلند، سرزمین رودهای خروشان، سرزمین چشمه ساران زلال، سرزمین جنگلهای سرسبز، سرزمین دشت های زیبا، سرزمین برف و آب و آفتاب، سرزمین تاریخ و تمدن دیرینه، سرزمین فاتحان مشروطیت، سرزمینی در قلب ایرانزمین… بختیاری بزرگترین قوم ایرانی و آریایی در ایران و تنها قوم صددرصد شیعه..*این سایت آزاد، مستقل و مردمی است. تاسیس1391
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۲۶
خرداد ۱۹, ۱۴۰۳ ۲۴
اسفند ۱۱, ۱۴۰۲ ۲۴
آذر ۱۷, ۱۴۰۲ ۲۳
آذر ۱۰, ۱۳۹۱ ۲۱
تیر ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۶
خرداد ۰۲, ۱۳۹۵ ۱۶
آبان ۰۶, ۱۳۹۵ ۱۵
خرداد ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۳
مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲
دی ۰۳, ۱۳۹۴ ۱۰
آذر ۱۱, ۱۴۰۲ ۹
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۹
شهریور ۰۸, ۱۳۹۵ ۸
مهر ۲۶, ۱۴۰۱ ۷
تیر ۲۸, ۱۴۰۳ ۴
تیر ۰۱, ۱۴۰۳ ۴
خرداد ۱۹, ۱۴۰۳ ۲۴
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۹
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ ۰
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۰
اردیبهشت ۰۷, ۱۴۰۳ ۲
اردیبهشت ۰۵, ۱۴۰۳ ۰
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۰
فروردین ۲۴, ۱۴۰۳ ۰
فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ ۰
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱
اسفند ۲۴, ۱۴۰۲ ۲
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۰
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۰
5 ماهپیش
تیر ۲۸, ۱۴۰۳ ۴
📙کتاب” دشتک بر بلندای تاریخ ” منتشر شد. کتاب “دشتک، بر بلندای تاریخ بختیاری” تالیف «رضا بهرامی دشتکی» پس از سالها...خرداد ۱۹, ۱۴۰۳ ۲۴
معرفی کتاب: این اثر پژوهشی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست آثار فاخر قرار گرفت و مورد حمایت ویژه واقع گردید…...اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۹
تاریخ بختیاری از آغاز تاکنون مقدمه: سرزمین ایران از آغاز دوران تاریخی به تدریج شاهد شکل گیری کهن ترین تمدن های بشری بود...اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ ۰
پژمان بختیاری در کلام دکتر کزازی دکتر میرجلال الدین کزازی استاد بزرگ زبان و ادبیات پارسی در سخنانی درباره شخصیت شاعر...اردیبهشت ۰۷, ۱۴۰۳ ۲
آثار منظوم و منثور پژمان بختیاری شاعر بزرگ معاصر + نصاویر فهرست کتاب ها و آثار پژمان بختیاری: پژمان بختیاری شاعری...فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۰
زندگینامه دکتر قیصر امین پور (۱۳۳۸-۱۳۸۶) از شاعران بزرگ معاصر دکتر قیصر امینپور از شاعران بزرگ ایران پس از انقلاب...اسفند ۲۴, ۱۴۰۲ ۲
صفحه پژمان بختیاری ویژه زندگی، اشعار و آثار حسین پژمان بختیاری شاعر بزرگ ایران ■ـ زندگینامه پژمان بختیاری ...اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۰
در همین کوهستان زنی می زیسته که برابر صد مرد در سرنوشت تاریخ معاصر ما دخیل بوده است. مقصودم «بی بی مریم بختیاری» است…...اسفند ۱۱, ۱۴۰۲ ۲۴
رضا بهرامی نویسنده و پژوهشگر رضا بهرامی دشتکی(نویسنده و پژوهشگر) رضا بهرامی دشتکی نویسنده و پژوهشگر ایرانی اهل دشتک...آذر ۰۳, ۱۴۰۲ ۶
زندگینامه و اشعار پژمان بختیاری شاعر بزرگ معاصر زندگی نامه پژمان بختیاری (۱۳۵۳ـ ۱۲۷۹) حسین پژمان بختیاری،...تیر ۲۲, ۱۴۰۲ ۰
سردار اسعد چهره ملی و مذهب گرا در مشروطیت (به مناسبت ۲۲ تیرماه سالروز فتح تهران توسط بختیاریها و ۲۵ تیر ۱۲۸۸ سالروز...سرزمین بختیاری در قسمتهای وسیعی از فلات مرکزی و جنوب غربی ایران در میان رشته کوه های زاگرس میانی اغلب در استان های: «چهارمحال بختیاری، خوزستان، اصفهان، لرستان، کهگیلویه بویراحمد» و بخش هایی از استانهای «فارس، بوشهر، مرکزی، ایلام و..» قرار دارد.
علاوه بر آن جمعیت عظیمی از بختیاری ها در تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، قم و کرج و.. سکونت دارند و با احتساب سایر اقوام لرتبار گستره وسیع تری پیدا می کند. سرزمین پهناور بختیاری از موقعیت طبیعی و جغرافیایی ویژه ای در قلب ایران زمین برخوردار است.
بزرگترین رودخانه های کشور «زاینده رود»، «رود کارون» و «رود دز» از «زردکوه بختیاری» سرچشمه می گیرند. با طبیعت بکر و زیبا، رودهای خروشان، چشمه ساران زلال، جنگلهای سرسبز و مناطق دیدنی و گردشگری بی نظیر...